Ter land, ter zee en in de lucht

20 maart 2023 - Airlie Beach, Australië

We zijn van Mission Beach naar Airlie Beach gereden… ff 507 km in 5 uur en 41 minuten als je geen plas pauzes doet. Echter met mijn blaas moet dat wel om de zoveel tijd. En het is ook leuk om bij een klein plaatsje even bij een café/bakker/postkantoor/supermarktje te stoppen. Sommige plaatsjes zijn zo klein dat je even knippert met je ogen en je bent er al door heen. En waarom Airlie Beach…. The Withsunday Islands. De boottrip om naar een van de mooie stranden te gaan, heeft Ruud maar even laten gaan. En om wat vissen bekijken ook. Hij nam een dagje vrij om uit te slapen, krantje te lezen en lunch bij de lokale pub.

Ik werd 08.00 uur opgehaald om met een enorme speedboot naar Whitehaven Beach te gaan. Zat lekker vooraan in de boot… the thrillseekers plek. Bleek de plek te zijn waar je al nat werd voor je van de boot af ging. De eerste stop was een wandeling naar een super mooi strand.  Deze plek heeft een enorme wauw factor en je blijf maar foto’s maken. Wat een wit strand…

Toen weer de boot op om te gaan snorkelen. Wat een vissen. Ik lag er als eerste in en de kapitein met wie ik een praatje had gemaakt, want hij sprak een paar woordjes Nederlands, dacht grappig te zijn. Een handje visvoer in mijn buurt en het leken wel piranha’s! En het waren er veel en er zaten grote tussen. Slik! Al snel kwam de rest van de groep in het water en werd er meer gevoerd. Zij rechts af, ik links. Goede zet, want ik kwam een schildpad tegen… en deze keer werkte mijn camera een beetje mee… geen selfies meer.  Zo gaaf. Door de rust een paar minuten met hem mee kunnen zwemmen…. Zo uniek.

was een mooie dag. En voor we een hapje zijn gaan eten kregen we bezoek op ons balkon.

De volgende dag toch weer een wekker, want nu gaan we Ruud zijn ding doen….. vliegen. Als je over de eilanden en de Great Barrier Reef ( een stukje er van, want het is 2300 km lang) vliegt zie je het zo weer anders. De start was nog met grijze wolken, maar al snel was de zon er weer.  De piloot had mooie verhalen en maakte er een mooie vlucht van. Hebben ook het “ hart” gefilmd.

Na de vlucht weer in de tuut richting Rockhampton.