Hier… visje visje visje

29 maart 2023 - Tin Can Bay, Australië

Tin Can Bay… wat moet je daar? Een plaatsje van niks, maar heeft iets wat je nergens ter wereld hebt. Er komen daar dolfijnen om hun ontbijt van mensen te krijgen. Daar kan je onder begeleiding van vrijwilligers dolfijnen een visje geven. Dus de wekker gezet, want je kan er vanaf 07.00 zijn en ze worden gevoerd vanaf 08.00. Vooraf wordt van alles vertelt en zien welke er komen. Er kunnen totaal 8 komen inclusief 2 baby’s. Ze kwamenallemaal en de vrijwilligers waren erg blij. Voor ons ook fijn, want er zijn nog meer toeristen op het idee gekomen. Ze doen dit sinds 1952 toen er een gewonde dolfijn aan de bay kwam. Deze knapte weer op en ging weer weg. Echter een paar weken later kwam hij terug  met wat vrienden. En sindsdien komen ze regelmatig terug. Soms door storm of andere oorzaken komen ze niet of alleen maar 1. Ze weten het nooit en dat is juist het mooie er van. De dolfijn beslist zelf. In het gebied zit er veel meer dolfijnen, maar alleen dit groepje komt. Soms zijn er meer, maar de rest blijft op een grote afstand een beetje zwemmen. Ze krijgen 15% wat ze dagelijks eten, dus ze zijn niet afhankelijk van dit voer. Omdat het vloed was moesten we het water in….En doordat we bleven ontbijten, konden we ook lang blijven kijken bij het voeren. Er waren niet veel toeristen en de meesten gingen weer snel weg…. Mooi, want ik mocht nog een paar keer het water in om te voeren. YES!

Weer terug bij ons vakantie park….Laundry day. Super warm, dus snel droog. In de middag naar Rainbow Beach om onze trip naar Fraser Island te betalen Het plaatsje er naast … 20 km verder op. Mooi strand voor een flinke wandeling. Dan snel weer vocht aanvullen met een ice coffee.

1. Jelle & Ellen:
    29 maart 2023
    Supergaaf! 🐬
  2. Esther Borsboom:
    30 maart 2023
    Wat mooi Kit, wat beleven jullie toch veel.
  3. Deborah Scholtes:
    1 april 2023